• 1403/02/22
  • - تعداد بازدید: 146
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان

سمینار پژوهشی دانشجویی با موضوع ارتباط مکمل یاری امگا-۳ با بیماری مالتیپل اسکلروزیس

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان، سمینار دانشجویی با موضوع " ارتباط مکمل یاری  امگا-۳ با بیماری مالتیپل اسکلروزیس" زیر نظر کمیته تحقیقات مجتمع، با ارائه  محمدرضا خداداد دانشجوی ترم شش رشته علوم تغذیه در سالن رازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

محمدرضا خداداد گفت: در این سمینار در مورد  ارتباط مکمل یاری امگا-۳ با بیماری مالتیپل اسکلروزیس صحبت خواهیم کرد.

 

سمینار پژوهشی

بیماری مالتیپل اسکلروزیس ( MS ) یک بیماری در سیستم عصبی مرکزی است که با از بین رفتن غلاف میلین نورون های عصبی ، در ایجاد سیگنال عصبی ، اختلال ایجاد می شود.

شیوع این بیماری در ایران تقریبا ۰.۱ درصد گزارش شده است. این بیماری در اثر ایجاد التهاب به وجود می آید. کمبود ویتامین دی و مواجهه کم با آفتاب نیز یکی از عوامل بروز این بیماری است. اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند در پیشگیری و بهبود این بیماری موثر باشد. اخیرا مصرف امگا-۳ به دلیل خصوصیات ضد التهابی به عنوان یک ماده مغذی موثر در پیشگیری از افزایش التهاب در بیماران مبتلا به MS مطرح گردیده است. نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان می دهد مصرف امگا-۳ احتمالا می تواند در بهبود شاخص های التهابی و حرکتی بیماران مبتلا به MS تاثیرگذار باشد. اما نیاز به انجام مطالعات بیشتر جهت تایید این فرضیه می‌باشد.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها,اخبار
  • کد خبری : 101524
کلیدواژه