• 1401/10/21
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان

سمینار پژوهشی دانشجویی "تاثیرات بربرین بر کبد چرب غیر الکلی"

.

سمینار پژوهشی دانشجویی " تأثیرات بربرین بر کبد چرب غیر الکلی"


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی باقرالعلوم (ع) سپیدان ، سمینار پژوهشی دانشجویی با موضوع " تأثیرات بربرین بر کبد چرب غیر الکلی" زیر نظر کمیته تحقیقات مجتمع، توسط سرکار خانم مبینا محمدی دانشجوی ترم 5 علوم تغذیه مجتمع در سالن رازی با حضور اساتید محترم و دانشجویان برگزار گردید.

در این سمینار تأثیرات بربرین بر کبد چرب غیر الکلی شرح داده شد. مبینا محمدی گفت:کبد چرب غیر الکلی یک بیماری التهابی کبد در اثر تجمع بیش از حد چربی در سلول های کبدی و معضل جدی در ایران و جهان است.سپس به عوامل مستعد کننده این بیماری (چاقی-سبک زندگی بی تحرک مصرف مکرر داروها به خصوص استامینوفن و دیلتیازم- قندخون بالا - پرفشاری خون و چربی بالای خون ) اشاره شد ؛ شیوع این بیماری که در40-60 سالگی است، اما در کودکان بالای 10سال هم دیده شده است .

در ادامه به روش های درمان این بیماری از جمله اصلاح سبک زندگی (افزایش فعالیت بدنی رژیم های کم کربوهیدرات کم چرب و پرفیبر ) ، مکمل یاری ویتامین E که جزء پروتکل درمانی این بیماری است، دارودرمانی با پیوگلیتازون و در نهایت گیاه درمانی و ماده موثر بربرین اشاره شد که بربرین با بهبود مقاومت به انسولین و افزایش متابولیسم گلوکز و درنتیجه ان کاهش سنتز اسیدهای چرب دنوو و سنتز- تجمع تری گلیسرید درکبد و فعالسازی آنزیم AMPK که باعث افزایش متابویسم انرژی در کبد-کاهش لیپوژنز-افزایش بتا اکسیداسیون اسید های چرب منجر به بهبود این بیماری می شود. براساس تحقیقات انجام شده مصرف روزانه 500 میلی گرم بربرین نیم ساعت قبل غذا 3 بار در روز می تواند به بهبود کبد چرب غیرالکلی کمک کند.

 
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 72766
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید