• 1401/03/10
  • - تعداد بازدید: 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع ) سپیدان

برپایی ایستگاه بسیج استانی کنترل پرفشاری خون در مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان

.

همزمان با اجرای طرح بسیج استانی پیشگیری و کنترل پرفشاری خون، ایستگاه سنجش فشارخون دانشجویان در مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان، برپا شد.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان، معاون فرهنگی دانشجویی مجتمع با اعلام این خبر گفت: بالا بودن فشار خون باعث بروز سکته قلبی، سکته مغزی، نارسایی‌های کلیوی و بیماری‌های چشمی در افراد می‌شود.

"سجاد مرادپور" با اشاره به اینکه نیمی از افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود بی اطلاع هستند، افزود: هدف سازمان بهداشت جهانی، کاهش 25 درصدی ابتلا به فشارخون بالا تا سال 2025 است. یکی از موانع مهم برای کنترل موثر فشارخون بالا عدم اطلاع مردم از بالا بودن فشارخون خودشان است در حالی که فشار خون بالا به سادگی می تواند در منزل و یا مراکز بهداشتی درمانی شناسایی شود. خود مراقبتی و کنترل عوامل خطرساز از جمله کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی، انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش، دوری از تنش و مصرف نکردن دخانیات نقش بسزایی در کنترل این بیماری ایفا می‌کند. به همین دلیل و در راستای پیشگیری از این بیماری ، طرح استانی سنجش فشارخون از 27 اردیبهشت در استان آغاز و تا 27 خرداد ادامه خواهد داشت و در قالب این طرح، فشارخون افراد بالای 18 سال اندازه گیری و ثبت خواهد شد. /م.مختاری اردکانی

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 61365
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید