• 1403/03/20
  • - تعداد بازدید: 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان

بازدید دانشجویان ترم آخر بهداشت عمومی مجتمع از بیمارستان شهید دستغیب شیراز

 

مسئول درس کارآموزی رشته بهداشت عمومی مجتمع از بازدید دانشجویان این رشته، از بیمارستان شهید دستغیب شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) سپیدان،  تعدادی از دانشجویان کارشناسی بهداشت عمومی مجتمع از بیمارستان شهید دستغیب شیراز بازدید کردند.

 

بازدید بیمارستان شهید دستغیب

 

در این بازدید، دانشجویان از بخش کولیز و آزمایشگاه بیمارستان بازدید کرده و اطلاعات جامعی در خصوص بیماری تالاسمی دریافت کردند. مسئولین بیمارستان و اساتید راهنما تلاش کردند تا دانشجویان با تمام جوانب بیماری تالاسمی و نحوه مدیریت آن آشنا شوند تا در آینده بتوانند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهند.

در بخش آزمایشگاه، نیز دانشجویان با بیماری تالاسمی، علائم آن و نحوه تشخیص آزمایشگاهی آن آشنا شدند. هم چنین، در خصوص افتراق کم‌خونی فقر آهن از تالاسمی، تفاوت بین زوج کم‌خطر و زوج پرخطر و اقدامات لازم برای انواع تالاسمی توضیحاتی ارائه شد.

در پایان بازدید ، در بخش کولیز بیمارستان، دانشجویان با روش‌های درمانی تالاسمی، مشکلات درمانی، مراقبت‌های لازم برای بیماران، پروتکل‌های تزریق خون، سن شروع درمان،  نحوه استفاده از دستگاه دیالیز و تعداد مراجعات لازم بیماران آشنا شدند. عوارض بیماری مانند پوکی استخوان، مشکلات غددی، مشکلات قلبی و مشکلات اجتماعی، در کنار مراقبت‌های پرستاری و رژیم غذایی مناسب برای بیماران تالاسمی نیز مورد بحث قرار گرفت./ م.مختاری اردکانی

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها,اخبار
  • کد خبری : 103369
کلیدواژه