• 1401/12/16
  • - تعداد بازدید: 30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع ) سپیدان

سمینار پژوهشی دانشجویی با موضوع " نقش پروبیوتیک ها بر اوتیسم "

.

سمینار پژوهشی دانشجویی با موضوع " نقش پروبیوتیک ها بر اوتیسم "

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی سلامت باقرالعلوم سپیدان، سمینار پژوهشی دانشجویی با موضوع " نقش پروبیوتیک ها بر اوتیسم " زیر نظر کمیته تحقیقات مجتمع، با تدریس آقای امیر رضا کاظمی دانشجوی ترم پنج علوم تغذیه در سالن رازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

امیر رضا کاظمی گفت: اوتیسم یکی از شایع ترین اختلالات عصبی رشدی است که امروزه در جوامع تاثیر گذار هست بر ارتباطات ، کنش های اجتماعی ، رفتار و یادگیری این کودکان که شامل طیف های مختلفی همچون سندروم آسپرگر هست. همچنین طبق آمارها، از سال 2000 تاکنون شیوع این عارضه در ایران و جهان بطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. توصیه های کمک درمانی و اصلاحات رژیمی در نظر گرفته شده شامل رژیم های گلوتن فری و کازئین فری هست و مهم تر از این دو که موضوع سمینار من هم هست توصیه به مصرف مکمل ها و غذاهای حاوی پروبیوتیک هست که به تازگی محققان به این مهم دست یافته اند.

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند (معروف ترین لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم ) که علاوه بر ماست های ساده و کلم ترش بیشتر در منابع حاوی کفیر یافت میشوند که علاوه بر تاثیرات مفید متعدد بر سیستم های بدن ما از جمله پاسخ ایمنی میتوانند کمک کنند به بازیابی تعادل میکرو فلور دستگاه گوارش این کودکان ( در اوتیسم فلور طبیعی دستگاه گوارش دچار تغییر شده و آسیب دیده ) و بهبود تظاهرات گوارشی که از طریق ارتباط مستقیمی که عوارض اوتیسم و مشکلات گوارشی که آسیب آنها به مغز به واسطه آسیب به BBB یا سد خونی مغزی که در ادامه می تواند آسیب های شناختی جدی به مغز این کودکان بزند دیده می شود.

نتیجه گیری کلی بر مبنای گزارشات مقاله ها اینطور برداشت می شود که مصرف روزانه 10 گرمپروبیوتیک ها میتواند بهبود چشمگیری هم در علائم رفتاری اوتیسم و هم در تظاهرات گوارشی این ها داشته باشد.

 
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 75378
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید