نام و عنوان کتابخانه: کتابخانه مجتمع آموزش عالی سلامت باقر العلوم (ع) سپیدان

 

تاریخچه :

کتابخانه مجتمع آموزش عالی سلامت باقر العلوم (ع) سپیدان در فضایی به مساحت 50 متر در سال 1393 راه اندازی شده است و به ارائه خدمات به دانشجویان و اعضای هیأت علمی می پردازد ، کتاب های کتابخانه بر اساس رشته های موجود در مجتمع آموزشی به دو دسته موضوعی تقسیم بندی شده اند که شامل بهداشت عمومی و تغذیه و کتاب های عمومی می باشد. سیستم کتابخانه بسته می باشد. دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت دانشکده و دسترسی سریع به لینک Digilib به جستجو در کلیه منابع موجود در کتابخانه های دانشکده های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بپردازند.

تعداد کتاب های فارسی بر اساس عنوان 1050 کتاب و بر اساس نسخه 1571 کتاب می باشد. تعداد کتاب های لاتین بر اساس عنوان 57 کتاب و بر اساس نسخه  72کتاب می باشد.

تعداد کتابهای مرجع به فارسی 7 عنوان می باشد که یک عنوان در 4 نسخه و دو عنوان در دو نسخه در دسترس می باشد.

خط مشی ها

- گردآوری ، نگهداری و سازماندهی به منظور بهره گیری در امر آموزش و پژوهش

- همکاری با سایر کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور

 

بخشی از آیین نامه مربوط به استفاده از کتابخانه

 

استفاده کنندگان:

کادر آموزشی شاغل و بازنشسته دانشگاه

دانشجویان شاغل به تحصیل

کارکنان شاغل در دانشگاه

 

کادر آموزشی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به شرط عضویت می توانند از منابع کتابخانه استفاده نمایند.

تبصره 1. کادر اموزشی بازنشسته با ارائه معرفی نامه از معاونت آموزشی دانشکده و ارائه کارت شناسایی معتبر می تواند به عضویت کتابخانه درآیند.

تبصره 2. کادر آموزشی حق التدریسی دانشگاه، در صورت ارائه معرفی نامه از مدیر گروه مربوطه طی زمان تدریس، می توانند از منابع کتابخانه استفاده نمایند.

تبصره 3. کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در دانشگاه در صورت ارائه حکم کارگزینی و معرفی نامه معتبر می توانند از کتابخانه بر استفاده نمایند.

تبصره 4. ارائه خدمات به دانشجویان دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی ممنوع می باشد.

 

امانت:

استفاده از منابع و امکانات کتابخانه منوط به ارائه کارت عضویت کتابخانه می باشد و منابع صرفاً به صاحب کارت امانت داده می شود.

در قبال منابع امانت گرفته شده ، تنها شخص امانت گیرنده پاسخگو می باشد. لذا امانت گیرنده موظف است منابع امانتی را به دقت بررسی نموده و در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقص بلافاصله مراتب را به مسئول میز امانت اطلاع دهد. در غیر این صورت ملزم به پرداخت خسارت تعیین شده از طرف کتابخانه می باشد.

 

تعداد و مدت امانت منابع بر اساس جدول زیر می باشد.

 

اعضا

تعداد منبع

مدت امانت

کادر آموزشی

6 جلد

15 روز

دانشجوی تحصیلات تکمیلی

5 جلد

10 روز

دانشجوی سایر مقاطع

3 جلد

7 روز

کارکنان

2 جلد

7 روز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تبصره 1. مدت زمان امانت و تعداد منابع امانتی بر حسب شرایط و با صلاحدید مسئول کتابخانه قابل تغییر می باشد.

تبصره 2. مدت زمان امانت منابع پر مراجعه و یا درسی بنا به تشخیص مسئول کتابخانه و طبق خط مشی جاری کتابخانه ممکن است تغییر کند.

 

منابع زیر امانت داده نمی شوند:

 الف. کتابهای مرجع

ب. مجلات چاپی لاتین

ج. پایان نامه

د. کتابهای رزرو شده

 

افراد در صورت عضویت در کتابخانه واحد مربوطه با رعایت شرایط زیر، می توانند از منابع سایر کتابخانه های دانشگاه استفاده نمایند:

 الف. اولویت استفاده و امانت از منابع هر کتابخانه با اعضا همان کتابخانه می باشد و کاربر در ابتدا موظف به تهیه منابع از واحد خود می باشد.

ب. کتابخانه هیچگونه تعهدی نسبت به ارائه فضای مطالعه و سایر امکانات به اعضا سایر کتابخانه ها ندارد.

  تاخیر به مدت 7 روز برای هر منبع امانتی روزانه مبلغ 10000 ریال جریمه محاسبه خواهد شد.

تاخیر بیش از 7 تا 15 روز برای هر منبع امانتی روزانه مبلغ 20000 ریال محاسبه خواهد شد.

تاخیر بیش از 15 روز برای اولین بار اخطار و پس از 15 روز منجر به تعلیق و عدم سرویس دهی به مدت 2 ماه خواهد شد، بدیهی است عضو تا زمان پرداخت مبلغ جریمه از امانت گرفتن کتاب محروم خواهد شد.

در صورت تکرار دیرکرد بیش از سه نوبت، امانت گیرنده به مدت یک نیمسال تحصیلی از عضویت کتابخانه محروم خواهد شد و در صورت تکرار کارت عضویت فرد باطل می شود.

 

تسویه حساب

اعضای هیات علمی در صورت بازنشستگی، بازخرید، ماموریت بیش از سه ماه ، فرصت مطالعاتی یا انتقال به دانشگاه دیگر بایستی با کتابخانه واحد مربوطه تسویه حساب نمایند.

دانشجویان هنگام فارغ التحصیلی، انتقال و یا مهمان شدن در سایر دانشگاه ها بایستی از کتابخانه فرم تسویه حساب دریافت نمایند.

کارکنان دانشگاه در صورت بازنشستگی، بازخرید، انتقال به سایر دانشگاه ها یا مرخصی طولانی مدت می بایست با کتابخانه واحد مربوطه تسویه حساب نمایند.

 

 ساعات کاری:

روزهای شنبه تا چهارشنبه :  15-7:30

شماره تلفن و فاکس : 36725220